HapSnap - Snelle vega-salade met kaas

Zoals jullie natuurlijk weten houd ik van makkelijke maaltijden. Veel kant-en-klaar maaltijden vind ik echter ongeschikt vanwege allerlei toevoegingen die ik écht niet in mijn eten wil. Zélf maken heeft dan dus toch de voorkeur. Gelukkig kun je ook in een mum van tijd lekkere, voedzame, koolhydraatarme maaltijden zélf maken. Deze salade is zo'n voorbeeld. De meeste ingrediënten liggen bij mij - en vermoedelijk bij jullie ook - standaard in de koelkast. In vijf minuten staat er dan een salade op tafel. Lekker aan de keukentafel, maar ook zéér geschikt om mee te nemen. Houd de dressing dan wel apart tot je de salade gaat opeten!

Voor de dressing heb ik bewust géén olie gebruikt, omdat de kaas al flink wat vetten bevat. Ik vind de dressing zo ook lekker fris en wat zurig, wat goed past bij de blokjes kaas.


Ingrediënten:

100 gram blokjes komkommer (zonder de zaadjes)
50 gram cherrytomaatjes in kleine stukjes
50-75 gram kleine kaasblokjes
1 gekookt ei
½ tl groene kruiden


Voor de dressing:

2 el Griekse yoghurt
1 el witte balsamico-azijn
½ tl milde mosterd
stevia naar smaak
peper en zout

Bereiding:

Hussel de blokjes tomaat, komkommer en kaas door elkaar, samen met de groene kruiden. Leg het ei erboven op. Meng de ingrediënten van de dressing door elkaar en giet deze over de salade.

Je kunt deze salade heel goed nog verder uitbreiden met bijvoorbeeld blokjes augurk, avocado of gewoon wat sla naar keuze. Wil je méér eiwitten/vetten? Voeg dan wat noten of nóg een eitje toe. Zo maak je de salade helemaal geschikt voor je eigen wensen!



BESTEL DE RECEPTENKAARTEN!

Reacties

  1. Moet hier echt wennen op het blog
    Printe ik voorheen alles uit kwa recepten
    Kan dat nu niet meer
    Kist ook een hoop inkt nu ivm de kleur ☹️jammer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal nog eens kijken of ik dat op kan lossen! Is inderdaad jammer.

      Verwijderen
  2. Zou fijn zijn Als dat lukt Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het goed is, zie je nu rechts naast het recept óf eronder weer een knop waar je het recept kunt uitprinten. Dat de tekst online wit is, moet dan geen verschil meer maken.
      Ik hoop dat het zo werkt!

      Verwijderen

Een reactie posten