Gehaktbrood uit de slowcooker

Gehaktbrood staat hier regelmatig op het menu. In de loop van de jaren heb ik diverse varianten bedacht en gemaakt. Eigenlijk kan het ook niet mislukken, omdat je met gehakt qua smaak alle kanten op kunt. Op dit blog kon je dus al 8 varianten vinden... En toch is hier nog een nieuwe, die écht anders is dan zijn voorgangers. Dit gehaktbrood maakte ik namelijk in de  slowcooker!
Een heerlijk mals en sappig gehaktbrood, dat zéker vaker op mijn menu komt te staan. Daar kan toch geen gewoon balletje tegenop? 

Wanneer ik online mijn voorraad kaliumzout bestel, dan neem ik soms ook een grote fles suikervrije curry. Bij AH zijn ook de kleinere flessen met ketchup verkrijgen!



Ingrediënten:

1 kilo (mager) rundergehakt
100 gram geraspte kaas
100 gram ontbijtspek
2 eieren
4 el curry
1 el gehaktkruiden
2 tl gerookt paprikapoeder
1 tl knoflookpoeder
½  tl zout



Bereiding:

Snijd het ontbijtspek in hele kleine stukjes. Meng vervolgens alle ingrediënten goed door elkaar, maar houd 2 el curry achter. Vorm als alles goed gemengd is van het gehakt een 'broodje'. Leg het in de slowcooker. Gebruik 1 el curry om hem daarmee te bestrijken. Herhaal dit halverwege de kooktijd nog een keer met de laatste overgebleven eetlepel curry.
Bak het gehaktbrood op stond 'low', voor ongeveer 5 uur.
Laat het even een beetje afkoelen en schep het 'brood' dan voorzichtig met een grote schuimspaan uit de pan. Leg het op een groot bord waar je een paar vellen bakpapier op hebt gelegd.
Je kunt het gehaktbrood warm eten, maar ook koud is het heerlijk mals en goed van smaak.



Pre-zomer 2023Pre-zomer 2023

Reacties