Tropische bountycake

Hoewel ik het eten van 'zoete baksels' voor mezelf flink wil beperken, blijf ik het toch wel erg leuk vinden om nieuwe recepten te bedenken en uit te proberen. Deze 'bounty-cake' moest er dus van komen, want hij leek me wel héél lekker!
En ik kan jullie verzekeren dat hij dat ook is. Eet je er alleen van? Bak dan een kleine cake. Vries de plakken in en eet niet in een paar dagen een hele cake op. Hij is lekker genoeg, maar ook calorierijk!
Mijn familieleden waren weer erg blij met mijn experiment 😀



Ingrediënten:

6 eieren
150 ml kokosmelk
50 gram mascarpone
110 gram kokosrasp
40 gram kokosmeel
40 gram amandelmeel
70 gram erythritol
30 gram cacao
1 zakje (16 gram) bakpoeder 


Bereiding:

Breek de eieren boven een kom en klop ze met een mixer op de hoogste stand tot ze goed schuimig zijn. Voeg nu de overige ingrediënten toe en mix het geheel nogmaals een minuut op de hoogste stand. (Houd 10 gram kokosrasp achter voor óver de cake). Giet de mix in een cakevorm en verdeel het restant kokosrasp over de cake.
Bak de cake nu 40 minuten op 180 graden. Haal hem uit de oven en laat hem in de vorm afkoelen. 

Tip: Besmeer een plak cake met wat mascarpone en strooi er 'poedersuiker' (steviala frost) overheen. Dat wordt smullen! 




Pre-zomer 2023Pre-zomer 2023

Reacties