Wat eet je dan wél? - Voorbeelden van lunchboxen

Regelmatig krijg ik deze vraag... Want wat blijft er over als je geen brood eet?
Vervolgens laat ik dan vaak wat foto's zien van mijn lunches van afgelopen dagen. "Ja, maar jij eet thuis!"
Oké, daar kan ik niets tegenin brengen. Ik kan de meeste dagen thuis lunchen en heb dus de gelegenheid om tijd in die lunch te steken. Maar dat is dus geen voorwaarde!
Ook zonder (veel) tijd kun je een heerlijke lunchbox samenstellen.

Op mijn blog vind je vele voorbeelden van zelfgemaakte lunches. Een aantal daarvan laten zich ook prima meenemen naar school of werk. Ik denk dan aan de ontbijtrepen, de eiwitrepen, de cheesecake of de lijnzaadkoek.
Voor al deze dingen moet je echter wel éérst de keuken in, en niet iedereen wil dat.

Ik besloot om 4 voorbeelden te maken van koolhydraatarme lunchboxen waarvoor je nauwelijks van te voren moeite hoeft te doen. Veel producten zijn 'kant-en-klaar'. Natuurlijk zijn deze producten daarom ook minder gezond dan échte, zelfgemaakte recepten. Bepaal dus voor jezelf hoe jíj de boxen zou vullen en waar je bepaalde kant-en-klare producten door zou kunnen vervangen.




 Lunchbox 1:

- 3 cervelaatworstjes
- 1 klein bakje olijven
- gekookt ei
- 3 Babybell



Lunchbox 2: 

- 2 gehaktballetjes
- 2 Babybell (1 onzichtbaar rechtsachter)😊
- blokje Vergeer oude kaas
- snoeptomaatjes
- komkommer



Lunchbox 3:

- GG- crackers
- roomboter
- radijs
- kaaspuntjes
- Babybell

Lunchbox 4:

- noten
- ei in rauwe ham
- komkommer
- tomaatjes
- radijs
- blokje Vergeer kaas



Wanneer ik bovenstaande boxen bekijk, realiseer ik me dat ik een aantal producten meerdere malen gebruikt heb. Ik vond het ook niet nodig om méér tegelijk te kopen. Het moet allemaal op ;-)
Maar ik denk dat de strekking wel duidelijk is, je kunt zelf jouw favorieten toevoegen en de producten die jij níet wilt, gewoon weglaten.
Over mijn thermobeker op de foto ben ik erg enthousiast. Je drank blijft enkele uren flink heet, dus hij is heel geschikt om bijvoorbeeld warme chocolademelk in mee te nemen...




Reacties