Recensie: 'Slank én Energiek met Grip op Koolhydraten' van Yvonne Lemmers

Het is Yvonne opnieuw gelukt om een aantrekkelijk en sprankelend kookboek uit te brengen. Hoewel de recepten al verschenen in eerdere kookboeken, komen ze nu met prachtige foto's helemaal tot leven. Recepten zónder foto's worden minder goed onthouden door de lezer, dat bewijst dit boek voor mij duidelijk. Ik zag namelijk 'nieuwe' recepten die toch al in een eerder kookboek stonden zónder foto.



De gerechten op de foto's zien er stuk voor stuk aantrekkelijk uit en nodigen uit om direct aan de slag te gaan. De recepten zijn allemaal niet erg ingewikkeld, en dat vind ik een enorm winstpunt. Ook als je géén enorme amateurkok bent, kun je ze prima maken!
De recepten nodigen ook uit om zelf te experimenteren. Zo maakte ik van de komkommer en zalm hapjes een eigen variant: Komkommer met zalm en kruidenkaas...

Bijzonder aan dit boek zijn de tien koolhydratenuren die volledig in beeld zijn gebracht. Handig én belangrijk, want het koolhydratenuur is datgene wat Grip op Koolhydraten doet onderscheiden. Van 'gokkers' hoor ik vaak dat ze dit 'uurtje' het moeilijkst vinden. Bang om verkeerde keuzes te maken kiezen mensen dan vaak maar voor 'groene maaltijden', maar dit is dus echt niet nodig.
Yvonne laat nu zien hoe mooie uurtjes eruit zien en hopelijk hebben veel mensen hier steun aan.

Slank én Energiek met Grip op Koolhydraten is een geweldig mooi boek om mensen te laten kennismaken met GOK. De meest belangrijke richtlijnen zijn opgenomen in het boek, dus je kunt direct aan de slag. Daarnaast is er nog meer informatie te vinden in het boek over bijvoorbeeld supplementen en eiwitten.
De zin 'Hoe vaak je koolhydraten eet is van veel meer belang dan hoeveel' vond ik een eye-opener!
De kleine beetjes koolhydraten die tussendoor gesnaaid worden, hebben dus veel meer invloed dan wat extra koolhydraten in je uurtje.


Komkommer met gerookte zalm en kruidenkaas

Toen ik de voorspellingen van tropische temperaturen zag , ging ik op zoek naar een recept voor een lekker gok-ijsje. Helaas vond ik deze niet in dit 'zomerboek'! Gelukkig vond ik het wél in voorgaande boeken... Misschien een idee voor je volgende zomerboek Yvonne?

Dat ik over het programma van 'Grip op Koolhydraten' zeer te spreken ben, hoef ik jullie natuurlijk niet meer te vertellen. Op dit blog beschrijf ik mijn strijd met de kilo's én hoe ik gewonnen heb met behulp van GOK!


Informatie:
Titel: Slank én Energiek met Grip op Koolhydraten 
Auteur: Yvonne Lemmers
ISBN: 9789021572895
Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
Prijs: €15,-

Reacties

Een reactie posten