Maak zelf je eigen kruidenkaas

Nadat ik mijn recensie plaatste over het nieuwe boek van Yvonne Lemmers - 'Slank én Energiek met Grip op Koolhydraten' - kreeg ik diverse keren de vraag hoe ik die kruidenkaas had gemaakt.
Ik heb er dus maar even een receptje van gemaakt voor jullie!


Ingrediënten:

200 gram naturel roomkaas (merk en vetpercentage naar wens)
1 tl basilicum
1 tl bieslook
1 tl selderij
1 tl peterselie
1 tl citroensap
1 tl knoflookpoeder
¼ tl witte peper
¼ tl zout

Bereiding:

Kan het makkelijker? Meng alles goed door elkaar! Wordt de kruidenkaas te dik? Voeg dan een klein beetje water toe. Hoe hoger het vetpercentage van de roomkaas, hoe dikker hij zal worden! Het vocht uit de kaas wordt namelijk opgenomen door alle gedroogde kruiden.
Natuurlijk kun je ook verse kruiden gebruiken, maar zoveel heb ik die niet altijd op voorraad in huis. De gedroogde varianten wél!

Ga lekker zelf experimenteren met méér en andere kruiden en maak je eigen favoriete versie!



Zomer 2019 - Reizen

Reacties