Kipdijfilet gegaard in de slowcooker

Zoals jullie weten, eet ik graag flink wat eiwitten bij mijn ontbijt en lunch, en niet al te veel vetten. Kipdijfilet past hier prima bij! Vleeswaren zijn lekker, maar vaak best duur én er is van alles aan toegevoegd. Ik maak daarom tegenwoordig deze heerlijke stukje kipdijfilet en eet ze regelmatig als ontbijt of lunch.

Omdat de kip niet gebraden wordt, blijft deze licht van kleur.


Ingrediënten:

1 kg (niet al te grote) kipdijfilets
1 el kipkruiden
3 el ketjap asin (zoute ketjap)
2 el sojasaus

Bereiding:

Leg de kipdijfilets onderin de pan. Strooi de kipkruiden erover en schenk de ketjap en sojasaus erbij. Zet de slowcooker nu 1 uur op de laagste stand. Draai de kip halverwege even om.
In mijn crockpot zijn de filets dan precies gaar, maar controleer vooral even of dat in jouw slowcooker ook zo is. Je wilt geen rauwe kip eten en zeker als de filets wat groter zijn kan het garen ook een half uur tot zelfs bijna een uur langer duren. 😉
De kip blijft met deze manier van garen heerlijk mals en kan ook prima ingevroren en later opgewarmd worden. Ik vind dit een fantastisch eiwitrijke maaltijd zónder meuk!


Mijn slowcooker:

Reacties