Koolhydraatarme sesamcrackers

Regelmatig wordt me de vraag gesteld of ik nog altijd geen brood eet. Nee, zelfs na bijna 10 jaar gok eet ik nog altijd géén brood. Althans, niet op de manier waarop ze dat bedoelen.
Ik eet soms bij een etentje buiten de deur één of twee stukjes stokbrood vooraf, óf ik neem bij hoge uitzondering bij een hotelontbijtje een croissantje, maar dat is het dan ook. Thuis eet ik nóóit brood.
Waarom zou ik? Ik geniet dagelijks van zóveel lekkere soorten crackers dat het lastig blijft om te kiezen.
De vezelcrackers van GG-bran eet ik regelmatig, maar ook de beschuitcrackers uit het boek Snel en Simpel zijn favoriet. En dan kan ik ook nog deze heerlijke sesamcrackers maken... Of lijnzaadcrackers... of of of... Waarom zou ik thuis brood eten?


Ingrediënten:

100 gram sesamzaad
65 gram haverzemelen
50 ml water
1 groot ei
10 gr geraspte gember
1 tl sojasaus
peper naar smaak


Bereiding:

Doe het sesamzaad en de haverzemelen bij elkaar in een kom. Voeg de gember toe, samen met de peper en de sojasaus. Giet nu het water erbij en breek het ei boven de kom. Roer alles goed door.

Bekleed een bakplaat met bakpapier en schep het mengsel erop. Strijk het met de onderkant van een (natte) lepel uit tot een rechthoek van ongeveer 18 x 30 cm.

Verdeel de rechthoek in 8 gelijke delen, door er met een mes lijnen doorheen te trekken.

Bak de crackers in een voorverwarmde oven ongeveer 30 minuten op 180°C. Laat ze daarna buiten de oven volledig afkoelen voordat je ze breekt. 


Tip:
Van de schil van de gemberwortel kun je heerlijke verse thee trekken.



BESTEL DE RECEPTENKAARTEN
NU ZE NOG IN DE AANBIEDING ZIJN!

Reacties

Een reactie posten