Hapjes hapjes hapjes

'Hapjes, hapjes, hapjes,' riep mijn neefje vroeger geestdriftig als er met een verjaardag een schaal met hapjes werd neergezet. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk. 😊


Wanneer ik iemand vertel dat ik géén brood eet, wordt er soms gevraagd wat ik dan wél eet. Alsof er naast brood geen andere voeding te bedenken is...
Maar goed, ik laat dan graag wat foto's zien van een aantal maaltijden. (Ik ben zo'n fanatiekeling die van elk bordje eten een foto maakt 😄).
'Tjonge, wij eten dat met een verjaardag', wordt er dan vaak gezegd. Waarop ik antwoord: 'Inderdaad. Grip op Koolhydraten is iedere dag een feestje!'



Zo ervaar ik het na bijna vijf jaar nog elke dag. Ik vind het nog altijd leuk om originele dingen te bedenken, maar ook de 'gewone' ontbijtjes, zoals boterhamworst met augurk of kaas met komkommer blijf ik als verwennerij ervaren.
Het liefst maak ik van restjes in de koelkast leuke 'hapjes'. Komkommer leent zich ideaal als de broodvervanger, want je kunt komkommer zo makkelijk besmeren. De mini-komkommer die nu overal verkrijgbaar is, maakt het hapje nog luxer.
Ik geef jullie hieronder een paar voorbeelden van de hapjes die ik de laatste weken maakte:

1. Komkommertje met...

- Filet Americain
- Smeerworst
- Kaas
- Ossenworst en gesnipperde uitjes



2. Rolletjes van...

- Boterhamworst met augurk
- Kipfilet met wat roomkaas en bleekselderij
- Ham met asperges
- Vleeswaren met alfalfa en mayonaise
- Runderrookvlees en geitenkaas


3. Blokjes

- Kaas met augurk
- Kookworst met radijs
- Feta met meloen en munt
- Zeeuws spek met Amsterdamse ui



  4. Gevulde...

- eitjes
- cherrytomaatjes met heksen- of kruidenkaas
- peppadews
- champignons


5. Spiesjes met...

- tomaat en mozzarella
- champignons in ontbijtspek
- gebraden stukjes vlees en groenten naar keuze


Heb jij nog leuke ideeën voor hapjes? Mijn voorkeur gaat uit naar hapjes waarin ook groenten verwerkt zijn...



Nieuwe collectie Baby- en kinderkleding

Reacties

  1. Ja hoor Martine
    Bleekselderij met tonijn salade of roomkaasmet eenbeetje peper er op
    Je hapjes zien er weer super lekker uit
    Gr v Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een paar heel goede ideeen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet ook al jaren kha.
    Mijn favoriet hapje blijft een dunne omelette bestreken met roomkaas en wat bislook en plak gerookte zalm, oprollen en in schuine stukjes snijdem

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten