Sinterklaas kapoentje...

 Afgelopen weekend kwam Sinterklaas weer in ons land. Ik vind dit altijd een sfeervolle periode, zéker als je die verwachtingsvolle snoetjes van de kleine kinderen ziet. 
Toch is het ook een lastige periode, die bol staat van de verleidingen. Al vanaf september lagen de pepernoten in de schappen en lachen de chocoladeletters in tientallen smaken je toe. Hoewel ik geen enorme zoetekauw ben, heb ik wel een zwak voor dit snoepgoed. Toch probeer ik er vanaf te blijven!
Het helpt als ik in deze periode wat lekkernijen voor mezelf maak die wél goed binnen mijn voedingspatroon passen. In de loop der jaren maakte ik er verschillende.
Hieronder vind je een overzichtje, wellicht wil jij er ook wat van proberen te maken!



1. Specunootjes 
2. Speculaastaartjes
3. Warme chocolademelk
4. Pompoentaart
5. Smulrol met speculaas
6. Warm appelpotje
7. Preisnert




In 'mijn' kookboek Grip op Koolhydraten - Snel & Simpel vind je ook nog recepten voor een heerlijke kruidcake en voor speculaascupcakes. Heb je dat boek nog niet? Dan weet je nu in elk geval ook wat je van Sint wilt hebben dit jaar! 😂
De gerechten worden nóg lekkerder wanneer je ook zélf je speculaaskruiden maakt, helemaal zoals jij ze het lekkerste vindt. 


Sinterklaas 2022
Black Friday 2022

Reacties