04 januari 2020

Weekmenu Grip op Koolhydraten 9 - Balansweek

Ná de Kerstdagen en Oud en Nieuw ben ik wel toe aan een balansweekje... Zelfs als je wél let op wat je eet, neem je deze dagen toch vaak wat méér en wat andere dingen. Ik in elk geval wel! Maar omdat ik de Grip op Koolhydraten niet wil verliezen, kies ik er nu voor om het jaar te beginnen met een balansweek.
Onderstaande menu's zijn allemaal koolhydraatarm (GOK-groen). Wanneer je dit té streng vindt, zou je bij een aantal dagen rood fruit kunnen toevoegen aan het diner, eventueel met wat yoghurt erbij.
Heb je in de ochtend helemaal geen trek? Dan zou je het ontbijt ook kunnen overslaan. Heb je wél trek? Neem dan vooral wél een ontbijt. Afvallen met Grip op Koolhydraten kan zonder honger en moet geen straf zijn!

Bij deze menu's vind je géén kwartverdeling. Deze kwartverdeling is namelijk voor het koolhydratenuur, en is deze balansweek wordt geen koolhydratenuur gedaan. Het is niet nodig om wekenlang 'groen' te eten, maar een week ná een periode van veel koolhydraten is wél een aanrader!


MAANDAG:

Ontbijt:100 gram Griekse yoghurt met koolhydraatarme muesli
Lunch: Twee crackers van Martine met roomboter en vleeswaren naar keuze
Diner: Loempia-omelet (zónder pindasaus en kroepoek)

DINSDAG:

Ontbijt: Koolhydraatarme broodjes van Martine met roomboter en vleeswaren naar keuze
Lunch: Broccolibrood met spek en kaas
Diner: Oosterse salade van Martine (zonder pinda's) met blokjes kipfilet

WOENSDAG:

Ontbijt: Gevuld eitje-salade met vezelcrackers
Lunch: Sambalballen met plakken komkommer
Diner: Koolhydraatarme schnitzel met boontjes in spek

DONDERDAG:

Ontbijt: Noten (50 tot 60 gram)
Lunch: Rolletjes vleeswaren met augurk en/of alfalfa, blokjes kaas
Diner: Witloftaart met drie soorten kaas

VRIJDAG:

Ontbijt: Omega Mueslirepen
Lunch: Broccolibrood met spek en kaas
Diner: Poké bowl met gerookte zalm

ZATERDAG:

Ontbijt: Koolhydraatarme broodjes van Martine met roomboter en vleeswaren naar keuze
Lunch: Andijviepakketjes met bacon en camembert
Diner: Oosterse biefstukreepjes met bloemkoolrijst

ZONDAG:

Ontbijt: Amandel-kwark-cakejes
Lunch: GOK-feestje van gok-groene koelkastrestjes (kaas, worst, augurk, komkommer, avocado, enz)
Diner: Groene paprika gevuld met tonijnsalade

De overige weekmenu's vind je HIER!




WonenWonen

8 opmerkingen:

  1. Veel te lekker brood Martine! Hoe kan ik hier nu weer afblijven:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee sneetjes goed beleggen en dan zit je als het goed is al aardig vol. Dat helpt!

      Verwijderen
  2. de link naar de andijvie pakketjes werkt niet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke en goede recepten, ik blijf aan het printen :-) dank je wel van deze beginnende Gokker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heel veel succes! Ik hoop dat het jou net zoveel goeds brengt als dat het mij heeft gedaan!

      Verwijderen