Weekmenu Grip op Koolhydraten 4 - Eiwitrijk

In april 2021 schreef ik het artikel 'vetten en zo'. Hierin deelde ik mijn ervaring over het eten van méér eiwitten en wat minder vetten. Inmiddels heb ik - mét GOK én wat meer eiwitten - ruimschoots mijn streefgewicht gehaald. Inmiddels blijf ik ook al enkele maanden op dat gewicht.
Ik heb voor jullie een weekmenu gemaakt zoals dat van mij persoonlijk eruit zou kunnen zien. De vetten worden niet vermeden, maar er wordt vooral gekozen voor producten met véél eiwitten. Zo krijg je namelijk vanzelf al aanzienlijk minder vet binnen, waardoor je totale calorie-inname daalt, je wel goed verzadigd bent en het afvallen makkelijker kan gaan.
Lees het artikel dat ik hierboven noemde maar eens, en overweeg of méér eiwitten voor jou ook een verbetering zou kunnen zijn!





MAANDAG:

Ontbijt: 1 ons ham- of kipfiletrolletjes met augurk. Paar blokjes kaas
Lunch: HapSnap Vissoepje met 2 gekookte eieren
Diner = koolhydratenuur: Oosterse biefstukreepjes met sperziebonen en rijst. Fruit naar keuze

¼ eiwitten/vetten: biefstukreepjes, olie
¼ groene groenten: bosui, sperziebonen
¼ fruit: naar keuze
¼ overige koolhydraten: rijst


DINSDAG:

Ontbijt: 200 gram cottage cheese met 20 gram pittenmix
Lunch: Rosbiefrolletjes
Diner = koolhydratenuur: Hachee met rode kool

¼ eiwitten/vetten: sukade, boter
¼ groene groenten: rode kool, rode ui
¼ fruit: appel
¼ overige koolhydraten: bindmiddel, boekweitmeel


WOENSDAG:

Ontbijt: Kipspiesjes met augurk of komkommer
Lunch: Tonijn-eiersalade met 2 vezelcrackers
Diner = koolhydratenuur: Babi pangang met witte kool en rijst. Fruit naar keuze

¼ eiwitten/vetten: olie, hamlappen
¼ groene groenten: ui, witte kool, tomatenpuree
¼ fruit: naar keuze
¼ overige koolhydraten: rijst


DONDERDAG:

Ontbijt: 2 vezelcrackers met roomboter en cornedbeef. Gekookt ei
Lunch: 2 Tartaarburgers met rauwkost
Diner: Witloftaart

Bij deze dag staat géén kwartverdeling, omdat er geen koolhydratenuur is. Een 'groene dag', waarin de verdeling dus niet nodig is!


VRIJDAG:

Ontbijt: 4 - 6 Gevulde eitjes met smeerkaas
Lunch: Fakkel van varkenshaas met rauwkost
Diner: Boerenkoolstamppot. Fruit naar keuze

¼ eiwitten/vetten: worst, spek
¼ groene groenten: boerenkool, bloemkool
¼ fruit: naar keuze
¼ overige koolhydraten: aardappels


ZATERDAG:

Ontbijt: 200 gram cottage cheese met 20 gram pittenmix
Lunch: Kokos-kipnuggets met komkommer
Diner: Tjap Tjoy met kleine portie (gekochte) sushi

¼ eiwitten/vetten: kipfilet, olie 
¼ groene groenten: sperziebonen, peper, paprika, champignons
¼ fruit: --
¼ overige koolhydraten: sushi


ZONDAG:

Ontbijt: Pinda-Mim
Lunch: Tonijnsalade met extra sla en olijven
Diner: Drumsticks met Oosterse salade en frietjes

¼ eiwitten/vetten: drumsticks, olijfolie
¼ groene groenten: sperziebonen, taugé, komkommer
¼ fruit: --
¼ overige koolhydraten: frietjes



SportSport

Reacties